Thursday, August 20, 2009

I HATE

6 comments
  • people who doesnt keep their promise
  • people who doesnt walk the talk
  • people who cover bad things with good things
  • people who say "amar makruf nahi mungkar",but they are the one that mungkar!!
  • people who doesnt realize that they hold the resposibility to guide people
  • people who doesnt know what is right and what is wrong even though it is stated in AL_QURAN and they know how to read the text and context of AL_QURAN

but, i hate myself a LOT MORE for

  • judging people
  • stabbing people's back & eating their meat at akhirat
  • thinking with brain but without heart and soul
  • letting syaitan to control my soul and body
  • booking the place at hell
  • being the people that i hate!!!

"Ampunkanlah dosa ku Ya Allah, sesungguhnya hambamu ini amat LEMAH dan hanya kepada engkaulah aku memohon pertolongan..Ya allah, please dont ignore me..please keep an eye at me and give me tests so that i know u're watching me..."

saye tak merepek..

Wednesday, August 12, 2009

empatpuluhsatu:empatpuluhempat

6 comments
bismillahhirrahmannirrahim..
1. Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
2. Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan Yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
3. Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
4. Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
5. Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja Kami memohon pertolongan.
6. Tunjukilah Kami jalan Yang lurus.
7. Iaitu jalan orang-orang Yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang Yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang Yang sesat.


hari2 kite bace surah n..bongkok,berdiri,sujud,pastu berdiri balek,tonggeng lg,...setiap ari buat..tapi malangnye..bg diri ini xpenah nak khusyuk..penah khusyuk pon mase mule2 pastu bile nak dkt abes..stat da pikir pasal math la..placement la..ee la...

di manakah jalan yg lurus itu?
adakah ianya...
di tepi jalan ke?
di tgh padang ke?
di kmb ke?
di lorong midaq ke?
di surau or masjid blakang umah ke?
di kelas kew?
di ireland?
di uk?
di mekah?
di kebon?

setelah ligat berpikir hampir separoh mati(tipoo,saje hyperbola)..saye pon dapatlah jawapannye...

Dan jikalau Kami jadikan Al Quran itu suatu bacaan dalam bahasa selain Arab, tentulah mereka mengatakan: "Mengapa tidak dijelaskan ayat-ayatnya?" Apakah (patut Al Quran) dalam bahasa asing sedang (rasul adalah orang) Arab? Katakanlah: "Al Quran itu adalah petunjuk dan penawar bagi orang-orang mukmin. Dan orang-orang yang tidak beriman pada telinga mereka ada sumbatan, sedang Al Quran itu suatu kegelapan bagi mereka. Mereka itu adalah (seperti) yang dipanggil dari tempat yang jauh."

41:44


tapi sejak2 akhir ini, aku sekadar membace terjemahan tanpa memikirkan konteks yg sebenarnye..byk persoalan yg timbul dr terjemahan..tapi malas nak carik jawapan..lalu tidorlah aku esok pgnyer dgn soalan yg tergantung,xde jawapan..pastu lupe..then,xde maknenye pon kalu buat camtu hari2...

ILMU TANPA AMAL

itu

BINASA


dan itulah yg aku sedang praktikkan...


hampeh tol bile pikir2...bilelah nk berubah..kalu berubah pon kejap jer..pastu buat balek..huhu..
xpe,peluang msh ade lg selagi jntung msh mengepam oksigen ke seluruh cell2 di badan..dan hidung maseh tak tersekat akibat terlalu byk taik idung..dan otak masih lagi waras memikirkan ape itu zahir dan ape itu batil...


"ya rabb, tuhan sekalian alam..tunjukkanlah aku jalan yang lurus"

buat sahabat sejati:

sokongan darimu amatlah diperlukan...

buat peneman hidup:

hukumlah diriku andai aku tersesat ke jalan yg x bape nk lurus...

buat kekasih hati:

jauh itu penguat kasih---penghindar api---pemadam nafsu

saye x merepek...




Thursday, August 6, 2009

saye tak reti lah...tolong???

17 comments
maaf,saye tak reti menulis..series..
ku tgk blog kawan2 penuh dengan tulisan..camne r depa ble dapat idea nak menulis..pastu kalu bace tergelak,ketawa sorang2..betapa efektifnye tulisan mereka..
ade yg tulis pasal ramadhan,musim2 kat kmb,pengalaman idup..huhuhuh..
eyt,cane korang ley menulis r..pastu..se tak best korang nye pon ade gak org bace(x mcm blog aku nie)..(huhuhhu...)..ade sape2 nak bg tips2 menulis x???huhuhh..tulun3..
---saya merepek---