Monday, July 13, 2009

dosa=taubat=repeat dosa=mcm aku jek..

sejak 2 menjak ni,byk da bende yg aku da tinggalkan..maklumlah..ib kan..buzy la konon..bace quran pon da jrg..qiam lg hampeh..puase jgn ckp r..pastue,biaselah..saat iman lemah..statlah..setan2 menyebarkan sayap penangannya..aku pon hampir2 jd mgse..astaghfirullah..hampir???(da buat da pon)..huhu..menangis da..puase da..ape lagiy ek?kadang2..slalu tnye soklan retorik..allah nak terima ke taubat aku yg da ke brape kali aku buat nih???huhu..so,mulai hari ni,aku berjanji..to myself,i will do these following things to make sure yg aku da x repeat the same mistakes,igtkan aku ek,kalu korang tgk aku tak buat n tny aku da buat ke blom:
  • pakai stokin...huhu
  • puase 8least 2 hari seminggu
  • bace quran n terjemahan 8least 2 page a day
  • qiamullail 8least once in a fortnite
  • kurangkan bercakap..
  • kurangkan volume suare..
  • slalu tepon umi!!

mb,korang yg cam da alim tahap dewa,kate aku nih hampeh coz baru nak wat bende2 nih, tp aku ni kan lemah,manusia xpenah lari dr kelemahan..tu je kot buat mase nih..tu pon aku rase cam ssh nak wat..huhu..tp xpe,aku akn cube the best yg aku ley wat..doakan aku..insyaallah..

saye tak merepek..

5 comments:

Tinta Al-Murabbi said...

salam..bagus adik ku~

Nabi pernah bersabda:-
"Aku tidak hairan melihat seorg tua yg sgt kuat ibadahnya, tetapi aku hairan melihat seorg syabab yg kuat beribadah~"

mean by..ketika mana kita berada dlm usia yg muda ni apa yg ada dlm jiwa seorg remaja ialah enjoy! tp kalau titik kesedaran seorg remaja itu menuju kpd Allah s.w.t walaupon berada ditgh2 rakan2 nye yg kaki enjoy..maka nabi sangat memuji syabab jenis ini!Ingat wahai adik..kita semakin ketandusan remaja MUSLIM yg sbnr..hoho tazkirah dlm comment~~ May Allah help u..In tansuru Allaha Yansurukum~~ =)

Amin Rukaini Mustafa said...

yep2.. Dalam satu hadis qudsi yang mafhumnya berbunyi,

Sesungguhnya Allah berfirman bahawasanya Dia cintakan 3 golongan tapi Allah lebih cintakan tiga golognan yang lain.. (siapa mereka ek? besnyer dpt jadi mereka..)
Allah Cintakan orang kaya yang pemurah,tapi Alah lebih cintakan orang miskin yang pemurah,

Allah Cintakan orang miskin yang rendah hati, tapi Allah lebih cintakan orang Kaya yang randah hati.

Allah cintakan orang tua yang bertaubat, tapi Allah lebih cintakan orang muda yang bertaubat..


Maha suci Dia Allah yang mendidik jiwa2 pemuda agar terus bertaubat.. Beruntunglah menjadi orang muda, dan kemudiannya dia bertaubat. For sure Allah cintakan dia..

Atikah Nur Dzulkhefli said...

2 angah:i absolutely need ur support to improve myself.n by posting that beutiful comment ur proving dat ur a gud supporter..thanx..to be a better person..

2 amin: insyaalah..walaupun ssh akan ku usahakan juga agar dapat ku rasakan kemanisan sungai2 syurga yang 3 itu akhirnya:
sungai susu,sungai madu, sungai arak..insyaallah..

Anonymous said...

atik. jom! let's change towards a better being.

Atikah Nur Dzulkhefli said...

insyaallah liyana..liyana igt2kanlah atik yer..

Post a Comment